5 клас

06.04.

Підручник: 
впр. 15, стр. 110 усно
впр. 18, стр. 111 письмово
впр 19, стр 111 письмово опишіть що відбувається на фотографії:


Workbook:
впр.7, стр.94

07.04.
Підручник:
впр.1, стр. 112  читати
впр 2, стр 113 письмово
впр. 3-4, стр. 113 усно
Workbook:
впр.1, стр 95

08.04.
Повторити правила вживання Present Simple i Present Continuous:

 

Підручник:
впр. 6-7, стр, 114 (усно)

Workbook:
впр. 2, стр. 95
впр.3, стр. 96
впр. 5, стр. 98

09.04.

Підручник:
впр. 9, стр.115 + незнайомі слова записати у словник
впр.10, стр.116 (письмово)
впр.11, стр. 116 (усно)
Workbook:
впр.4 , стр.97

10.04.
Повтрити прийменники місця:
Підручник:
впр. 12, стр.116 (усно)
впр.14, стр 117 (письм)
Workbook:
впр. 6, стр. 98



13.04.


Підручник:
впр. 1, стр. 118 (+ у словник)
впр. 3, стр. 119 писати

Workbook:
впр. 1, стр. 99


14.04.

Підручник:
впр.5, стр. 119 читати
впр. 6, стр. 120 писати
Workbook:
впр. 2, стр. 99


15.04.
Підручник:
впр.9, стр 121
Workbook:
впр. 3-4, стр. 99-100


16.04.
Підручник:
впр. 10, стр. 121
впр.11, стр. 122
Workbook:
впр. 5, стр. 100-101


17.04.
Підручник:
впр. 12, стр. 122 -123
впр. 15, стр. 124




20.04.

Підручник:
впр. 17, стр. 125  написати рецепт приготування пирога



Рецепт подібний до цього, але простіше. Головне дотриматись структури: перелік продуктів, а потім описання дій.

Workbook:
впр.1, стр 102 розподілити слова в рамочці на чотири категорії: Австралія, будинок, меблі, їжа


21.04.

Підручник:
впр.1, стр.126-129 читати і усно перекладати
Workbook:
впр. 2, стр. 102 з поданних слів обрати правильне за написанням
впр.3, стр. 103 поєднати слова першого та другого стовпчиків щоб вийшли логічні словосполучення
 Відпочинь:
гра Silly Bulls (можна надіслати скріншот для додаткової оцінки)





22.04.

Підручник:
впр. 2, стр.129 написати відповіді на запитання по тексту
Workbook:
впр. 1, стр. 103 розділити на окремі слова щоб утворилося речення.

гра Зміни літеру
гра Обери



23.04.
Підручник:
впр. 3, стр. 129 написати рецепт драконячої печені (згідно тексту)
Workbook:
впр. 2, стр. 103 перетворіть речення, говорячи про те саме виконання дій.

гра Де я?


24.04.

Підручник:
впр.4, стр. 129 письмово скласти план до тексту
Workbook:
впр. 3, стр. 104 оберіть правильну форму дієслова.

Різниця між Present Simple i Present Continuous:




гра Spelling Bee (обираємо складність easy)


27.04.
Підручник:
впр. 1, стр 130 записати у словник
Workbook:
впр. 1, стр. 104 прочитати текст і визначити правильні і неправильні твердження

ПОВТОРЕННЯ:
Test "School subjects"  - надіслати скріншот з результатом


28.04.

Підручник:
впр. 2, стр 130 поєднайте слова з видами відпочинку з впр.1. Запишіть результат у зошит.
впр.3, стр. 131 читати і перекладати
ПОВТОРЕННЯ:
Grammar test - надіслати скріншот з результатом

29.04.
Workbook:
впр.1, стр. 107 доповніть тект словами з рамки
впр.2, стр. 107 вгадайте слово за описом
ПОВТОРЕННЯ:
Запитальні слова - надіслати скріншот з результатом


30.04.
Підручник:
впр.4, стр. 132 - напишіть час, коли відбувались події (згідно тексту впр.3)
впр. 5, стр. 132 - поєднайте слова в логічні словосполучення
ПОВТОРЕННЯ:
Свята в різних країнах - - надіслати скріншот з результатом


04.05
Listening


Listen to the text "The British Museum" and say, whether the information in the sentences is True or False.

1) You can see a lot of beautiful sculptures in the British Museum.

2) It is situated in Great Ruzvelt Street.

3) This museum is in a large, light-grey building.

4) The Manuscript Room came to the British Museum from Greece.

5) The British Museum is famous for one of the richest libraries in the world. 

6) The most important English historical documents are kept in the Manuscript Room.

7) A lot of people, more than 6 million, visit the Reading Room every year.

8) The visitors can go to the room where well-known people sat many years ago. 

9) There are pictures by Dickens, Thackeray and Shaw displayed in the museum. 

10) Though the museum is large it won’t take you much time to look through all its collections. 

05.05.
Reading

I. Read the text and do the tasks.


My friend.

My best friend's name is Susan. She is twelve years old. We live in the neighbouring houses and play in the same yard. We are classmates. So we can see each other every day,
Susan is a slim and pretty girl. She is not very tall. She has got long dark curly hair, blue eyes and a straight nose. Susan is kind and careful. She is always ready to help me if I need it. She is very good at Maths, so we often do our homework in Maths together.
Susan is always honest with her parents, teachers and friends. She loves animals. There is a cat in her house and Susan takes care of him.
We spend a lot of time together. We go to school and come back home together; we go to the cinema at the weekend together, too. In the evening, we often phone each other. I am happy that I have got such a nice friend as Susan.

1. Fill in the gaps. 
a) We live in the________________houses.
b) We____________ in the same yard.
c) Susan is ready_______________me if I need it.
d) She is____________with parents, teachers and friends.
e) She____________care of her cat.
f) We go to the________________at the weekend.

2. Correct the sentences.    
1. Susan is ten years old.
2. She has got short fair hair.
3. Susan is good at Biology.
4. She has got a parrot as a pet.
5. The girls never go to school together.
6. At the weekend the girls go to the swimming pool together.


06.05.
Writing

I. Complete the sentences with the correct form of the verbs in brackets.
1. She _____ (be) very nice. 
2. Mary _________________ (not like) jazz.
3. My teachers ___________ (think) I’m clever. 
4. We ________________ (not use) computer every day. 
5. I ___________ (love) drawing. 
6. They _______ (be) good friends.

II. Fill in the gaps with ‘much’, ‘many’, ‘some’ or ‘any’.
1. How _________ milk is there?
2. Can I have ________ juice, please?
3. How ________ brothers and sisters have you got?
4. I’ve got a sister but I haven’t got _________ brothers. 
5. I need _________ apples for the pie.
6. Would you like __________ ice-cream?

III. Mark the correct variant to complete the sentence.
1. Jane _______ got an unusual hobby.  a) has      b) have      c) is      d) can’t                               
2. We are interested  ____ pop music.    a) with    b) on          c) of     d) in                                     
3. Linda plays ______ guitar beautifully.   a) a     b) the         c) in      d) on
                                 

IV. Write up to 6 sentences about:
 -the new subjects you study this year;
-your favourite subjects;
-why you like them.

07.05.
Speaking

Прослухай та вивчи одну з наведенних тем ( в кінці кожного відео наведенні субтитри):









Розповідь можна скоротити. Але у вас повинно бути не менше 7 речень!!!


12.05.
ПОВТОРЕННЯ:
Family Members

13.05.
ПОВТОРЕННЯ:
Bright ideas

14.05.
ПОВТОРЕННЯ:
Present Perfect

15.05.
ПОВТОРЕННЯ:
Present Perfect


Комментариев нет:

Отправить комментарий