7 клас

06.04
Скласти схему про жанри фільмів за зразком:

Read the text:




1. Choose the best title for the text. Give reasons:
a) Technological developments;
b) moving pictures;
c) History of cinema.

2. Complete the time chart showing some of the developments in the history of the cinema. Напиши, що відбувалось в кіно у ці роки.
1889 -                                                    1927 -
1895 -                                                     1932 -
1905 -                                                    1950s -
1920s -                                                   1990s -


3. Listen the story and do exercises from the video:



07.04.
Read the text:




1. Write 10 questions to the text.

2. Повторити правила вживання неозначених займенників:




3. Copy and complete the table for indefinite pronouns:





4. Complete these sentences with indefinite pronouns:

a) ... liked that film. It was a disastrous flop.
b)  I know ... who goes to the cinema four times a week. He is a film fanatic.
c)There is ... interesting in that film. It's terrible.
d) ... in my family watches sci-fi films. We all think they're great.
e) I think Jim Carrey is fantastic. There's ... special about him.
f) I don't know ... about the cinema. I never remember titles or names of actors.


08.04.
1. Read the text:



2. Write down answers for the questions:
1) What other film director is Spielberg similar to?
2) What caused problems while filming "Jaws"
3) Who gave Spielberg the idea for the Indiana Jones film?
4) What was Schindler's List about?
5) What does Jurassic Park appeal to?

3. Write and learn a dialogue "Interview with film director"
 -cкласти список з шести запитань, які цікаво було б задати режисеру
 - підготувати приблизні відповіді
 - доповнити "питання-відповідь" словами привітання на початку інтервю та словами прощання у кінці.
Де-які режисери про створення фільмів:

Повторити граматику:

09.04.
1. Write new words and word combinations:
to produce a film - створювати фільм
producer, director - постановник, режисер
to make/shoot a film - знімати фільм
script/scenario - сценарій
script writer - сценарист
screen - екран
to screen (a play) - екранізувати (пєсу)
screen version (of a novel) - екранізація (роману)
to advertise a film - рекламувати фільм
advertisement - реклама
poster - афіша
review - рецензія
preview - перший перегляд фільму
cameraman - кінооператор


2. Match the words according to their definitions.
sound technician, lighting technitial, setmanager, director, camera crew



3. Discussion. Тема для обговорення.

Пєси  Шекспіра отримують багато уваги від режисерів з 1908 року, коли вперше було знято фільм "Приборкання норовливої".
Поясніть величезний інтерес режисерів до робіт Шекспіра. Наведіть приклади 5 фільмів, які створили за мотивами робіт англійського письменника.

10.04.
1. Read the text:



2. Which of the jobs are mentioned in the text? Make a list of them.

3. Are these statements True (T) or False (F)?
1) The film was a failure because of the problems.
2) A lot of people had health problems during filming.
3) Uncle Fester cut his ear off.
4) Paramount Pictures had a lot of financial problems.
5) The producer knew it was going to be a good film.


13.04.

1. Write new words and word combinations:

sound/silent film - звуковий/німий фільм
colour film - кольоровий фільм
dubbed film - дубльований фільм
two-/ many-part film/ serial - дво-/багато-серійний фільм/ серіал
documentary film - документальний фільм
animated cartoon - мультиплікаційний фільм

2. Read the text and answer the questions:



3. Write so many questions as you can for the given sentences (завдання № 2 на малюнку зверху).



14.04.
1. Read the text:







2. Write answers for the questions.

3. Write about advantages and disadvantages of drive-in cinema.

15.04.


1. Вставте somebody (хто-небудь), nothing (ніщо), anywhere (де-небудь, куди-небудь).
1. It’s dark. I can’t see ……………
2. Tom lives ………….. near London.
3. Do you know …………… about computers?
4. What is he doing here? – He is waiting for ……………
5. Did …………… see you? – No, ……………
6. They were hungry, so they wanted to eat …………….
7. Do you know …………….. in Paris? – Yes, I’ve got some friends there.
8. There is …………… in the cupboard. it is empty.
9. I’m looking for my pencil. I can’t find it ……………..
2. Write the exercise:


16.04.
1. Work with video:

2. Make the sentences with words and word combinations:

summons,stand by , oath, showtime, in charge, take breath away, relate, twist, unique, empowerment, speaks out, rather than.

3. Write down the interview with Will Smith.



20.04.


1. Доповніть речення поданими дієсловами у потрібному часі:



2. Прочитайте текст про відомого актора та письмово визначте правильні і неправильні твердження:



21.04.

1. Аудіювання. Послухайте 4 відгуки на фільми та поєднайте їх з правильними назвами.

1)  2) 

 3)  4) 



2. Написати відгук на останній переглянутий фільм за планом:



22.04.

1. Поєднайте частини речення:



2. Прочитайте текст. Доповніть речення інформацією з тексту.





23.04.

1. Прочитайте текст:



2. Складіть часову лінійку. Знаходимо в тексті що трапилось в певному році.

1894 - 
1914 -
1928 -
1929 -
1946 -
1957 -
1958 -



24.04.

1. Доповніть речення потрібним за змістом словом:



2. З кожної групи слів складіть два речення: одне з however, та одне з although.

However пишемо на початку речення, післе нього ставимо кому. Перекладаємо як  «однак».
Although може знаходитися в будь-якій частині речення, комами не виділяється. Перекладаємо як «не дивлячись на те, що», «всупереч тому, що».

27.04.
1. Запишіть слова та словосполучення у словник. Надішліть фото виконанного завдання:



28.04.
Перекладіть речення на українську мову та запишіть їх переклад у зошит:



29.04.
Складіть  і запишіть діалог за схемою:

 - I've got                 a cold
                                        toothache
                                  cough
                                          chiken pox

                                             - Poor you!
You        should            get up
                    shouldn't       go to bed
                                                                                               stay  in bed
                                                                                               go out
                                                                                               take some cough mixture
                                                                                               go to the dentist
                                                                                               scratch your spots

30.04.
Прослухайте розмову друзів та доповніть діалог:



Alex: You look awful! What's the _____?
Mark: I've got a terrible _____ in my side.
Alex: Where exactly?
Mark: Just here.
Alex: How long ____ you ____ it?
Mark: Not long. It _____ last night.
Alex: I think you ____ see a doctor.
Mark: Well, maybe I'll go tomorrow.
Alex: I think you'd ______ go now. It _____ be your appendix.


04.05.
Listening


1. Check your understanding: gap fill. Do this exercise while you listen. Complete the registration form with Tyrone’s information.

 BROWNTON SWIMMING POOL
 REGISTRATION FORM 
Name: Tyrone 
Surname: 
Age: 
Interested in (sport):

2. Check your understanding: true or false. Do this exercise while you listen. Write True or False for these sentences. 

1. There are four different age groups that play water polo. 
 2. Tyrone wants to join the under 14s club. 
3. The under 16s water polo team train three times a week. 
 4. The under 16s train on Monday and Thursday. 
5. Water polo matches are played on Saturdays. 
 6. You have to pay to join the water polo classes for under 18s. 
 7. You need to bring a photo to register at the swimming pool. 
 8. Training for the water polo team starts this week.

05.05.
Reading

Bradley Pitt
William Bradley Pitt was born on 18th December, 1963, in Shawnee, Oklahoma (USA). He had a happy childhood and school life, and he went to the University of Missouri to study journalism and advertising. At university he started acting and in 1987 he left before he took his degree. He went to Hollywood.
Life in Hollywood wasn’t easy. At first he couldn’t find any acting jobs, but by 1989 he started getting small TV and film roles. Then nine years ago, in 1991, he got his first main role as a DJ in the film Thelma and Louise. He was on screen for only 14 minutes but a lot of people noticed him and he started to get bigger roles in films, such as Louise in Interview with the Vampire.
Brad Pitt is now one of Hollywood’s most successful actors. His name almost certainly means a film is going to make a lot of money, but at the moment, he is interested in making more serious films, such as Seven years in Tibet.
True or false:
1. Brad Pitt was born in Canada.
2. His birthday is in winter.
3. He was happy when he was young.
4. He went to the University because he wanted to be an actor.
5. He took his degree in 1987.
6. His life in Hollywood was difficult.
7. He got his first role as a DJ in 1991.
8. He was on screen for a short time.
9. Brad Pitt has a success in Hollywood now.
10. He is interested in making comedies. 
06.05
Writing

1. Доповніть речення займенниками
some/any/something/anything/somebody/anybody/somewhere/
anywhere
 1. Would you like ....................... to eat?
2. Do you live ......................... near Jim?
3. There's ........................... at the door. Can you go and see who it is?
4. Can I have ......................... milk in my coffee, please?
5.Why are you looking under the bed? Have you lost .......... ?
6. I haven't read ................ of these books but Tom has read ........ of them.
7. He left the house without saying ................ to ........................
8. The film is really great. You can ask ............... who has seen it.

 2. Складiть речення, використовуючи наведеннi слова.
1. Learn, different, students, our, subjects. 
2. Languages, people, are, or, know, three, who, five, six, there. 
3. Is, a, popular, English, language, very. 
4. Educated, a, know, should, truly, person, language, at, one, least, foreign.

07.05
Speaking

Вивчити одну з поданих усних тем ( в кiнцi вiдео текст наведенний разом з субтитрами)






12.05.
ПОВТОРЕННЯ:

13.05.
ПОВТОРЕННЯ:

14.05.
ПОВТОРЕННЯ:

15.05.
ПОВТОРЕННЯ:






Комментариев нет:

Отправить комментарий